اقتصاد راه و مسکنخبرگزاری مهر

تکمیل آزادراه استراتژیک شیراز – اصفهان در گرو ابلاغ مصوبه عوارضی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدیان مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز – اصفهان با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه ۷ و همچنین نگهداری قطعه ۱ تا ۶ آزادراه، گفت: همه خدمات، تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه وابسته به درآمد عوارضی است.

وی با انتقاد از عدم ابلاغ نرخ عوارضی آزادراه شیراز – اصفهان، افزود: باوجود تأیید نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز – اصفهان توسط معاونان وزارت راه و شهرسازی، ولی این موضوع به تأیید مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی سازی نرسیده است و سرمایه‌گذاران در طول ۸ ماه گذشته همه هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری بهره‌برداری را تأمین شده که به نظر می‌رسد دیگر امکان هزینه برای ساخت و بهره‌برداری در این مسیر فراهم نیست.

این مقام مسؤول با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه ۸ و ایجاد تعهد بیشتر برای این شرکت، خواستار تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز – اصفهان به حجم ترافیک سنگین در این مسیر اشاره کرد و گفت: تعطیل شدن خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر ختم می‌شود تبعات سنگین اقتصادی اجتماعی و منطقه‌ای را در پی خواهد داشت.

محمدیان تأخیر در ابلاغ نرخ عوارضی را محدودیت اساسی برای تکمیل مسیر و همچنین نگهداری آن در فصل گرما و سرما برشمرد و از وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع این مشکل برای توسعه آزاد راه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مشابه

دکمه بازگشت به بالا