انتخابات ۲۰۲۴ پرهزینهترین انتخابات تاریخ آمریکا با رقم بیسابقه ۱۵.۹ میلیارد دلار


گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو: انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با پیشبینی هزینهای در حدود ۱۵.۹ میلیارد دلار، به پرهزینهترین انتخابات تاریخ این کشور تبدیل شده است. این رقم، تمام انتخابات سهشنبه را از رقابتهای ریاستجمهوری تا انتخابات محلی و کنگره شامل میشود. میزان هزینههای سال ۲۰۲۴ از رقم ۱۵.۱ میلیارد دلاری هزینهشده در انتخابات ۲۰۲۰ بیشتر بوده و بیش از دو برابر هزینههای انتخاباتی سال ۲۰۱۶ با ۶.۵ میلیارد دلار است؛ اطلاعاتی که توسط سازمان غیردولتی «اوپن سکرتس» منتشر شده است.
در رقابت داغ ریاستجمهوری، کامالا هریس، نامزد دموکراتها در جمعآوری کمکهای مالی از دیگران پیشی گرفته و کمپین او بیش از یک میلیارد دلار جمعآوری کرده است که ۴۰ درصد آن از کمکهای کوچک مردمی تأمین شده است. همچنین ۵۸۶ میلیون دلار دیگر از طریق کمیتههای اقدام سیاسی (PAC) حامی او جمعآوری شده است.
از سوی دیگر، کمپین دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه، موفق به جمعآوری ۳۸۲ میلیون دلار بهطور مستقیم شده که ۲۸ درصد آن از کمکهای کوچک مردمی تأمین شده است، و کمیتههای اقدام سیاسی نیز ۶۹۴ میلیون دلار به او کمک کردهاند.
بزرگترین حامی مالی جمهوریخواهان، تیموتی ملون، وارث بانکی ۸۲ ساله است که ۱۹۷ میلیون دلار به ترامپ و جمهوریخواهان اهدا کرده است. سایر حامیان برجسته جمهوریخواهان شامل ریچارد و الیزابت اویلین از صنعت بستهبندی، میریام ادلسون غول کازینوها، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیسایکس، و کنت گریفین سرمایهگذار میباشند؛ هر یک از آنها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کمپین ترامپ و جمهوریخواهان کمک کردهاند.
در سوی دموکراتها، مایکل بلومبرگ با اهدای حدود ۹۳ میلیون دلار به عنوان بزرگترین حامی شناخته میشود، و جورج سوروس نیز از طریق کمیته اقدام سیاسی خود، ۵۶ میلیون دلار به دموکراتها کمک کرده است.
به طور کلی، بر اساس دادههای شرکت «اد ایمپکت»، مبلغ ۱۰.۵ میلیارد دلار برای تبلیغات کمپینهای انتخاباتی، از ریاستجمهوری گرفته تا انتخابات محلی، هزینه شده است. کمپینهای هریس و ترامپ از مارس تا اول نوامبر مجموعاً ۲.۶ میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کردند؛ دموکراتها ۱.۶ میلیارد دلار و جمهوریخواهان ۹۹۳ میلیون دلار هزینه کردهاند. ایالت پنسیلوانیا با ۲۶۴ میلیون دلار در صدر لیست ایالتهای نوساندار از نظر هزینهها قرار دارد و پس از آن میشیگان با ۱۵۱ میلیون دلار و جورجیا با ۱۳۷ میلیون دلار هستند.
ایالت پنسیلوانیا در مجموع، از انتخابات ریاستجمهوری تا انتخابات مقامات محلی، ۱.۲ میلیارد دلار هزینه کرده است.
با وجود انتقال بخش وسیعی از فعالیتهای رسانهای به فضای آنلاین، تنها ۴۱۹ میلیون دلار، معادل ۱۷ درصد از کل هزینهها، به تبلیغات دیجیتال اختصاص یافته است. در فیسبوک و اینستاگرام، دموکراتها ۱۳۲.۴ میلیون دلار و جمهوریخواهان ۲۴.۷ میلیون دلار هزینه کردهاند. همچنین در پلتفرم ایکس (توییتر سابق)، جمهوریخواهان با ۱.۱ میلیون دلار هزینه نسبت به دموکراتها با ۱۵۰ هزار دلار، برتری داشتند.