افت ریاضی در میان دانشآموزان آمریکایی و مدارسی که راه چاره را یافتهاند


در حالی که تحلیل جدیدی از نمرات آزمونهای ایالتی و ملی نشان میدهد دانشآموزان آمریکایی به طور متوسط نیم سال تحصیلی در دروس خواندن و ریاضی نسبت به قبل از همهگیری عقب هستند، برخی مدارس با اجرای برنامههای مداخلهای مانند تدریس خصوصی و برنامههای تابستانی، به ویژه در درس ریاضی، در حال غلبه بر این روند و کسب موفقیتهای چشمگیر هستند.
به گزارش خبرگزاری آنا، گزارشها حاکی از آن است که دانشآموزان آمریکایی هنوز در دروس خواندن و ریاضی عقبماندگی تحصیلی ناشی از دوران همهگیری را جبران نکردهاند. تحلیل جدیدی از نمرات آزمونهای ایالتی و ملی نشان میدهد دانشآموز متوسط نصف سال تحصیلی در هر دو درس خواندن و ریاضی نسبت به سطوح قبل از همهگیری عقبتر است. در درس خواندن، دانشآموزان حتی بیشتر از سال ۲۰۲۲ عقب هستند.
با این حال، مدارسی مانند مدرسه «هارمونای نایت»، دانشآموز کلاس ششم در کامپتون، کالیفرنیا، خلاف این روند عمل کردهاند. هارمونای میگوید کلاسهای خصوصی و «گفتوگوهای دادهمحور» در مدرسهاش تأثیر چشمگیری بر عملکرد تحصیلیاش داشتهاند. او با افتخار نمودار عملکرد خود را نشان میدهد که ستونی از نمرات کامل ۱۰۰ ٪ در تمام آزمونهای هفتگیاش از ژانویه را نمایش میدهد.
مدارس پس از تعطیلی کلاسهای درس در دوران همهگیری، بودجههای کمکی فدرال و محلی را برای برنامههای مداخلهای مانند آنچه در کلاس هارمونای اجرا میشود، صرف کردهاند تا به دانشآموزان در جبران عقبماندگی تحصیلی ناشی از اختلالات کووید-۱۹ کمک کنند.
کامپتون یکی از نمونههای بارز موفقیت در این زمینه است که در میان مناطق کمدرآمد، بیشترین پیشرفت دو ساله را در هر دو درس خواندن و ریاضی داشته است. نقاط روشن دیگری نیز وجود دارد، همراه با شواهدی که نشان میدهد مداخلاتی مانند تدریس خصوصی و برنامههای تابستانی مؤثر بودهاند.
تحلیل «کارت امتیاز بازیابی آموزش» توسط محققان هاروارد، استنفورد و دارتموث، امکان مقایسه سالانه بین ایالتها و مناطق را فراهم میکند و جامعترین تصویر از عملکرد دانشآموزان آمریکایی از زمان شروع اختلالات ناشی از کووید-۱۹ را ارائه میدهد.
این تحلیل نشان میدهد که مناطق پردرآمد پیشرفت بسیار بیشتری نسبت به مناطق کمدرآمد داشتهاند، به طوری که ۱۰ ٪ از مناطق پردرآمد چهار برابر بیشتر از ۱۰ درصد از مناطق فقیر در هر دو درس ریاضی و خواندن بهبود یافتهاند. همچنین، شکاف نمرات آزمونها بر اساس نژاد و درآمد افزایش یافته است.
با این وجود، بسیاری از مناطقی که عملکرد بهتری نسبت به میانگین کشوری داشتهاند، عمدتاً به دانشآموزان کمدرآمد یا رنگینپوست خدمات میدهند و مداخلات آنها بهترین شیوهها را برای سایر مناطق ارائه میدهد.
کامپتون با استخدام بیش از ۲۵۰ معلم خصوصی متخصص در ریاضی، خواندن و آموزش زبان انگلیسی به دانشآموزان، به همهگیری پاسخ داد. کلاسهای خاصی با چندین معلم خصوصی برای کمک به معلمان تجهیز شدهاند. مدارس قبل، در طول و بعد از مدرسه، به علاوه «مدرسه شنبهها» و برنامههای تابستانی برای ۱۷۰۰۰ دانشآموز منطقه، تدریس خصوصی ارائه میدهند.
در سایر نقاط کشور، سطوح خواندن با وجود تأکید بر آوازخوانی و «علم خواندن» در بسیاری از ایالتها، همچنان رو به کاهش است. محققان خواستار ارزیابی نتایج متناقض برای درک بهترین راههای آموزش خواندن به کودکان شدند. آنها همچنین بر لزوم مشارکت والدین و اطلاعرسانی به آنها در مورد عقبماندگی تحصیلی فرزندانشان تأکید کردند.
در منطقه کلمبیا، یک برنامه تدریس خصوصی فشرده به بهبود وضعیت تحصیلی و حضور دانشآموزان کمک کرده است. دانشآموزانی که در این برنامه شرکت داشتند، به دلیل افزایش اعتماد به نفس و ارتباط با یک بزرگسال مورد اعتماد، بیشتر با مدرسه درگیر بودند.
با پایان یافتن بودجه فدرال امداد همهگیری، مدارس باید برنامههای مداخلهای مؤثر را در اولویت قرار دهند. مناطقی که بودجه فدرال را صرف افزایش زمان آموزش، چه از طریق تدریس خصوصی یا مدرسه تابستانی، کردهاند، شاهد بازگشت این سرمایهگذاری بودهاند.