صفحه اصلی اخبار شهر شهری

خدمات جدید شهرداری تهران برای ارتباط بیشتر با شهروندان

به گزارش همشهری آنلاین،محمدعلی الفت‌پور، رییس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران عصر شنبه در یکصد و چهل و دومین رویداد امید و افتخار با اعلام اتمام پیاده‌سازی پروژه شناسه معرفی سازمانی کارکنان شهرداری تهران در قالب QR CODE تهران ۳۶۰ درجه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران گفت: با توجه به لزوم چابکی سازمان، همچنین پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند، نظارت عمومی و دریافت داده‌های شهروندان، ساده تر و کم هزینه‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: در این راستا دبیرخانه تکریم ارباب رجوع نیز از نظرسنجی‌های سنتی عبور کرده و پروژه شناسه معرفی سازمانی کارکنان شهرداری تهران در قالب QR CODE (تهران۳۶۰ درجه) را از طریق اخذ نظرات شهروندان در راستای افزایش تعلق سازمانی کارکنان و ارائه خدمات بهتر و بهبود فرایندها با هدف ارتقای رضایت شهروندان و مراجعین، پیاده‌سازی کرده است.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری، اجرای طرح QR کد را روشی مناسب برای سهولت دسترسی شهروندان جهت اعلام نظراتشان به مدیریت شهری دانست و اضافه کرد: افزایش پیچیدگی و چندبعدی شدن مسائل باعث شده است، سازمان‌ها بیشتر از گذشته خود را نیازمند به مشارکت شهروندان و بهره‌مندی از نظرات آن‌ها و افزایش نوآوری ببینند.

وی با تاکید بر مثبت و موثر بودن این پروژه در جهت حرکت به سمت سازمان هوشمند و مشارکت‌پذیر، ادامه داد: این پروژه با هدف اعتماد سازی برای عموم و ایجاد حس خود کنترلی برای کارکنان، شکل‌گیری بانک اطلاعات یکپارچه، جامع و به‌روز از کارکنان، بهبود فرایندهای انجام کار، پایش مستمر و با کمترین خطا و هزینه از رضایت شهروندان و مراجعین و پیشگامی در حرکت به سمت سازمان هوشمند و دولت موبایلی «M- Government» اجرا شده است.

رونمایی از سامانه سوالات پرتکرار

الفت‌پور هدف از راه‌اندازی سامانه سؤالات پرتکرار (FAQ) را ارائه منبعی آسان و سریع به شهروندان برای پاسخ به سؤالاتشان در حوزه مدیریت شهری اعلام کرد و یادآور شد: علاوه بر این، سامانه سوالات پرتکرار به رفع ابهامات شهروندان کمک می‌کند و راهی مناسب جهت دستیابی و ارتباط با مخاطبان است.

وی با اشاره به دسته‌بندی و طبقه‌بندی سوالات در حوزه‌های تخصصی گفت: سؤالات پرتکرار در حوزه‌های «خدمات شهری و محیط زیست»، «حمل و نقل و ترافیک»، «فنی و عمرانی»، «مالی و اقتصادی شهر»، «امور اجتماعی و فرهنگی»، «مدیریت بحران»، «برنامه‌ریزی و توسعه شهری»، «شهرسازی و معماری» و «حوزه شهردار» طبقه‌بندی شده‌ که هر کدام از آنها زیر موضوعات خاص خود را دارند.

الفت‌پور با اشاره به بسترهای دسترسی به سامانه FAQ، گفت: این سامانه در اپلیکیشن‌های شهری از جمله شهرزاد جهت رفع ابهامات و نیازهای شهروندان و آشنایی بیشتر با مدیریت شهری تهران قابلیت دسترسی دارد.

کلینیک مشاوره شهری شهرداری تهران

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری راه اندازی کلینیک مشاوره شهری شهرداری تهران را اقدامی در راستای اجرای سیاست اول از سیاست‌های دوازده‌گانه شهردار تهران مبنی بر مردمی‌سازی اداره امور شهر دانست و گفت: این کلیکنیک با هدف تکریم ارباب‌رجوع، پاسخ‌دهی برخط، صرفه‌جویی در هزینه و زمان شهروندان راه اندازی شد.

به گفته این مدیر شهری، در فاز اول و به‌صورت پایلوت، خبرگان و افراد متخصص از حوزه شهرسازی و معماری شناسایی شده و با در نظر گرفتن شیفت بندی روزانه، تلفن ویپ این افراد برای پاسخ دهی فعال و پاسخگوی شهروندان شد.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت، افزود: حسب ارزیابی سوالات شهروندان از سوی سامانه مدیریت ۱۳۷، سایر حوزه‌های تخصصی شهرداری اعم از حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست، مالی و اقتصاد شهری نیز جهت ارائه خدمات مشاوره تلفنی به شهروندان در این طرح همکاری می‌کنند.

خدمات جدید شهرداری تهران برای ارتباط بیشتر با شهروندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مشابه

دکمه بازگشت به بالا