اخبار استانهاخبرگزاری تسنیم

وزیر آموزش و پرورش: بازسازی مدارس تخریبی و جذب نیروهای نهضتی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، با تقدیر از تلاش‌های استاندار کرمان در پیشبرد نهضت مدرسه‌سازی، بر لزوم محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی به‌ویژه در جنوب استان تأکید کرد.

وی از اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تمرکز وزارتخانه علاوه بر توسعه فضاهای فیزیکی، بر کیفیت‌بخشی، تقویت هویت دینی و ملی، و نخبه‌پروری است.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به نقش‌آفرینی مؤثر استاندار کرمان، در نهضت مدرسه‌سازی، گفت: از تلاش‌های استاندار کرمان در پیشبرد این نهضت تشکر می‌کنم. یکی از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار نظیر جنوب استان کرمان است.

توسعه فضاها، اما با تمرکز بر کیفیت و هویت‌سازی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تنها ساخت مدرسه کافی نیست، اظهار داشت: تمرکز ما علاوه بر توسعه فضاهای آموزشی، بر کیفیت‌بخشی آموزش، تقویت هویت دینی و ملی، و نخبه‌پروری است؛ این‌ها مولفه‌هایی هستند که آینده کشور را خواهند ساخت.

بسته اعتباری ۳۰ میلیارد تومانی برای مدارس کرمان

کاظمی از اختصاص اعتبارات گسترده برای بهبود وضعیت مدارس استان خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی، ۱۰ میلیارد تومان برای وسایل سرمایشی و گرمایشی، ۴ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها، ۵ میلیارد تومان برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس، ۱ میلیارد تومان برای مراکز فرهنگی و خانه‌های معلم و ایجاد ۱۰ زمین چمن مصنوعی اختصاص داده می‌شود.

راه‌اندازی مدیریت آموزش و پرورش در بخش اسماعیلیه

کاظمی با اشاره به درخواست‌های محلی، اظهار داشت: سهم خودمان را برای راه‌اندازی مدیریت آموزش و پرورش در بخش اسماعیلیه جیرفت ایفا خواهیم کرد و پیگیری این موضوع را در دستور کار داریم.

مدارس در خطر تخریب در اولویت بازسازی

وی با تأکید بر استمرار ساخت‌وساز مدارس گفت: سیکل مدارس تخریبی دائمی است و معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مدارس در این چرخه قرار دارند. با این حال، مدارسی که در وضعیت خطرناک هستند در اولویت بازسازی قرار دارند و ۵۰ کلاس درس تخریبی استان کرمان در فهرست بازسازی قرار گرفته‌اند.

برنامه‌ریزی برای جذب نیروهای نهضتی بر اساس نیاز واقعی

وزیر آموزش و پرورش در پایان افزود: دستورالعمل جذب نیروهای نهضتی را در دست داریم، اما برنامه‌ریزی ما مبتنی بر نیاز واقعی مناطق است تا ساماندهی علمی و اثربخش نیروی انسانی صورت گیرد.

درخشش استعدادهای جنوب کرمان در دل محرومیت‌ها

بهنام سعیدی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های علمی جنوب استان، گفت: با وجود محرومیت‌ها، در کنکور سراسری رتبه‌های تک‌رقمی داریم و نخبگان این منطقه در المپیادها، المپیک و پارالمپیک فعال هستند.

وی افزود: جنوب استان از بهترین نیروهای انسانی برخوردار است اما این ظرفیت به‌درستی دیده نشده است. انتظار داریم حداقل یک یا دو نفر از فرزندان این منطقه در وزارت آموزش و پرورش مسئولیت بگیرند.

زیرساخت‌های فرسوده، تهدیدی برای امنیت دانش‌آموزان

سعیدی همچنین نسبت به وضعیت بحرانی مدارس فرسوده در جنوب استان هشدار داد و گفت: بسیاری از مدارس شرایط ایمنی مناسبی ندارند و هر لحظه جان دانش‌آموزان در خطر است. سرویس‌های بهداشتی نیز در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و باید فکری اساسی در این زمینه شود.

تقاضا برای استقلال مدیریتی و ساماندهی نیروی انسانی

نماینده جیرفت و عنبرآباد از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد تا با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی، بخش اسماعیلیه از مدیریت مستقل آموزش و پرورش برخوردار شود.

وی همچنین از آمادگی مجلس برای همکاری با دولت در تدوین لایحه ساماندهی نیروهای مختلف آموزشی خبر داد و افزود: باید عدالت اداری و حرفه‌ای در نظام آموزشی کشور تقویت شود.

انتهای پیام/۵۱۱/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مشابه

دکمه بازگشت به بالا