صفحه اصلی اخبار شهر شورای شهر

واکنش عضو شورا به تردد خودروهای پلاک شهرستان

مهدی اقراریان در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در کنترل تخلفات استفاده شود، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا با استفاده از توان بازنشستگان پلیس مجموعه هایی برای مدیریت ترافیک شکل می گیرد و با استفاده از ابزار موجود، رضایت ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ثبت تعداد خودروهایی که امکان تردد در شهر دارند، باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: در برخی موارد ساعت ها در بزرگراه ها حضور داریم و پلیس هم نمی تواند کاری کند. در این ساعات میلیون ها لیتر بنزین مصرف می شود و هدر می رود. پلیس آخر این خط است و شاهد این هستیم که شهرداری ها در ادوار مختلف با صدور مجوزهای عجیب و غریب در معابر تنگ و باریک، باعث ایجاد ساختمان های بلند و برج های متعدد می شود.

اقراریان با تأکید بر اینکه با ساخت این ساختمان های بلندمرتبه ترافیک به شکل قابل توجهی ایجاد خواهد شد و در این شرایط پلیس باید چه اقدامی انجام دهد، گفت: باید کمیته ای در معاونت حمل و نقل و ترافیک شکل بگیرد تا بتواند هماهنگی های لازم را با پلیس راهور انجام دهد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک تلاش می کنند ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهند، ضعیف ترین عملکرد کنترل حوزه حمل و نقل را شاهد هستیم و شاید با ایجاد دفتر هماهنگی با پلیس این شرایط تا حدی کنترل شود.

اقراریان با بیان اینکه سه خط از خیابان ها گرفته شده و شاهد گره های ترافیکی در برخی معابر هستیم، تصریح کرد: خیابان اکباتان به محلی به توقف وانت ها و ایجاد انبار در این وانت ها تبدیل شده است. پارک دوبله و سوبله خودروها در چهارراه گلوبندک هم ترافیک بالایی را ایجاد کرده که این موارد قابل کنترل است.

وی به تردد خودروهای دارای پلاک شهرستان اشاره کرد و افزود: سربازان وظیفه پلیس راهور ساعات طولانی در گرما و سرما و آلودگی هوا ناچارند در خیابان ها مستقر شوند که ترافیک را مدیریت کند و پیشنهاد بنده این است که سایبان هایی به عنوان حداقل امکانات برای آنها ایجاد شود. شهرداری تهران باید در این زمینه به پلیس کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مشابه

دکمه بازگشت به بالا