
جیپ بهعنوان یک مارک آمریکایی، با تولید کامپس جدید در اروپا، در کنار مدل کوچکتر جیپ رنهگید (Renegade) در کارخانه ملفی شرکت استلانتیس در ایتالیا، از هرگونه مشکل تعرفهای اجتناب خواهد کرد.
مدلهای کاملابرقی جیپ کامپس دو گزینه باتری و سه سطح قدرت خواهند داشت. مدلهای پایه با محرک دوچرخ باتری ۷۴ کیلوواتساعتی خواهند داشت که یک موتور با توان ۲۱۰ اسب بخار را تغذیه میکند و برد حداکثری اعلامشده آن ۵۰۰ کیلومتر است. یک باتری بزرگتر ۹۶ کیلوواتساعتی با خروجی محرک دوچرخ و توان ۲۲۸ اسب بخار برد حداکثری اعلامشده ۶۵۰ کیلومتر را ارائه میدهد. در نهایت، همین باتری ۹۶ کیلوواتساعتی میتواند دو موتور برقی را با توان خروجی ۳۷۰ اسب بخار و برد حداکثری اعلامشده ۶۰۰ کیلومتر برای چهارچرخ محرک (4WD) تغذیه کند.

شارژ سریع با سرعتی تا ۱۶۰ کیلووات به این معنا است که شارژ باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد میتواند تنها در ۳۰ دقیقه انجام شود.
نخستین مدلی که عرضه خواهد شد، نسخه «سری اول» خواهد بود که بر پایه مدل پایه با باتری ۷۴ کیلوواتساعتی، محرک دوچرخ و برد ۵۰۰ کیلومتر ساخته شده است. این مدل به شکلی دستودلبازانه مجهز خواهد بود؛ از جمله چرخهای سفارشی۲۰ اینچی، چراغ جلوهای ماتریسی الئیدی و فناوری رانندگی خودران سطح ۲ با قابلیت نیمهخودکار تغییر باند عبور در بزرگراه. نسخه «سری اول» جیپ کامپس بهعنوان یک خودرو برقی با قیمت تقریبا ۴۸ هزار دلار عرضه خواهد شد و نخستین تحویلها در سهماهه پایانی سال انجام میگیرد.
سایر مدلهای کامل این خودرو در ادامه عرضه خواهند شد و قیمتها بین حدود ۴۳ هزار دلار تا حدود ۵۵ هزار دلار پیشبینی میشود؛ موضوعی که جیپ کامپس را در رقابت با یکی دیگر از نشانهای تجاری نامآشنای خودرو برقی آمریکایی، یعنی تسلا و شاسیبلند پرفروش آن، مدل وای (Y)، قرار میدهد.

با این حال، تیمهای جیپ در ایالات متحده و ایتالیا اطمینان حاصل کردهاند که کامپس جدید از توانایی چهارچرخ محرک مطابق با سنت این مارک برخوردار باشد. نسخههای مجهز به تمامچرخ محرک برای محدود کردن سرعت در سرازیریهای تند، سیستم کنترل پایین آمدن از تپه (HDC) خواهند داشت. در حالی که طراحی کارکردیتر نسخه چهارچرخ محرک کامپس شامل [سیستمهای کنترل] زاویه ورود ۲۷ درجه، زاویه عبور از وسط ۱۶ درجه، زاویه خروج ۳۱ درجه و بهبود در ارتفاع از سطح زمین و عبور از مسیرهای آبی است.
حتی مدلهای با محرک دوچرخ کامپس نیز با فناوری سیستم مدیریت کشش (Selec-Terrain) برای بهبود چسبندگی در سطوح لغزنده، بههمراه زاویه ورود ۲۰ درجه، زاویه عبور از میانه ۱۵ درجه و زاویه خروج ۲۶ درجه، از مقداری از توانایی حرکت در مسیرهای خارج جادهای برخوردارند.
طراحی کامپس جدید با چراغ جلوهای پیشرفته الئیدی، اصلاح شده است، اما جلوپنجره رایج و سنتی هفتشیاره، قوسهای چرخ ذوزنقهای و پوششهای محافظ زمخت بههمراه رنگ ضدخش ماژولار مخصوص جیپ و سپرهای تقویتشده همچنان حفظ شدهاند. فناوری آن نیز برای اطمینان از محافظت بهینه [از سپر] مناسب سازی شده، به طوری که رادار کامپس بهگونهای جابجا شده تا در فضاهای تنگ یا هنگام برخورد با موانع آسیب نبیند.

استفاده از پلتفرم جدید استیالای مدیوم سبب میشود که فضای داخلی کامپس جدید نسبت به مدل قبلی بیشتر شود. فضای پای سرنشینان ۵۵ میلیمتر افزایش یافته و فضای صندوق عقب نیز ۴۵ لیتر بیشتر شده و به مجموع ۵۵۰ لیتر رسیده است. همچنین ۳۴ لیتر فضای ذخیرهسازی در داخل خودرو وجود دارد.
همانطور که انتظار میرود، در داخل خودرو فناوریهای زیادی وجود دارد، از جمله نمایشگر ۱۰ اینچی برای راننده، نمایشگر هدآپ (HUD) انتخابی و یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۶ اینچی با اتصال بیسیم برای «اپل کارپلی» یا «اندروید اوتو». جیپ بهروزرسانیهای نرمافزاری از راه دور را هم وعده داده است.

خریداران همچنین میتوانند از میان شش رنگ مختلف برای کامپس انتخاب کنند که همگی به مناطق جغرافیایی گوناگون اشاره دارند. این رنگها عبارتاند از پسیفیک (آبی)، جنوبگان (سفید)، آمازونیا (سبز با سایههای قهوهای)، پارک یوسیمیتی در ایالات متحده (خاکستری)، و وولکانو (مشکی) که به جزیره وولکانو در سیسیل ارتباط دارد.