ماجرای تسهیلات ۸۰ میلیون یورویی در شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در نشست خبری اظهار داشت: قرارداد چینی تأمین ۶۳۰ واگن مناقصه بین المللی آن از سال ۹۵ انجام و مسیر آن از طریق فاینانس بوده است.
وی افزود: ۱۵ درصد پول پیش پرداخت طبق تبصره ماده ۱۵ تا ۱۴۰۱ بود که باید انجام میشد.
هرمزی بیان داشت: عملیاتی کردن قرارداد در این دوره شهری انجام شد و اگر شهرداری ریسک نمیکردند فاینانس پروژه را از دست میدادیم و خبری از واگن نبود.
معاون شهردار تهران درباره ماجرای اختصاص تسهیلات در شهرداری گفت: همچنین تسهیلات گرفته شده شخصی نبوده، من وامی نگرفتهام، مدارک موجود است و ۸۰ میلیون یورو تسهیلات شخصی نیست و این رقم با ضمانت حوالههای نفتی بوده است و اگر محقق نمیشد قرار داد ۶۳۰ واگن را دیگر نداشتیم. همچنین این موضوع مصوبه شورا نیاز نداشت.
وی گفت: حمل و ورود اولین رام قطار چینی را ان شاالله از بهمن ماه شاهد خواهیم بود و همزمان توسعه کارخانه واگن سازی در تهران را هم خواهیم داشت.
هرمزی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد؛ ناوگان ون ۱۰۰ درصد و تاکسیرانی ۶۰ درصد فرسوده است همچنین عمر متوسط اتوبوسها از ۱۶ سال عبور کرده است.
خبر در حال تکمیل است.