ایتناشبكه اجتماعی

خلاصه‌سازی ویدئوهای یوتیوب با کمک هوش مصنوعی

گوگل در حال آزمایش نسخه‌ای از ویژگی “خلاصه‌های هوش مصنوعی” در یوتیوب است. این ویژگی که پیش از این در جست‌و‌جو‌های گوگل معرفی شده بود، حالا در نسخه‌ای جدید برای تعداد محدودی از کاربران یوتیوب پریمیوم در ایالات متحده در دسترس قرار دارد. هدف از این ویژگی، ارائه خلاصه‌های ویدئویی به‌طور خودکار برای جست‌و‌جو‌های خاص است.

این ابزار جدید که به کمک هوش مصنوعی عمل می‌کند، به جای نمایش متن خلاصه، کلیپ‌های برجسته از ویدیو‌هایی که به جستجوی کاربران مرتبط هستند را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، وقتی کاربر به دنبال اطلاعاتی در مورد محصولات خاصی مانند «بهترین هدفون‌های نویز کنسلینگ» یا مکان‌های دیدنی در یک شهر خاص باشد، این ویژگی ویدیو‌هایی را نمایش می‌دهد که می‌تواند برای جستجوی کاربر مفید باشد.

گوگل اعلام کرد: این ابزار به‌ویژه برای جست‌و‌جو‌های مرتبط با خرید محصولات یا اطلاعات درباره مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری کاربردی خواهد بود. با این حال، این تغییرات سوالاتی را در مورد تأثیر این ویژگی بر درآمد تولیدکنندگان محتوا ایجاد کرده است. این نگرانی وجود دارد که خلاصه‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی ممکن است ترافیکی را که معمولاً به ویدیو‌های تولیدکنندگان می‌رود، جذب کنند.

کاربران یوتیوب پریمیوم که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، می‌توانند با دادن لایک یا دیس‌لایک به کلیپ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی، بازخورد خود را اعلام کنند. گوگل هنوز جزئیاتی در مورد مدت زمان این آزمایش یا گسترش آن به سایر کاربران ارائه نکرده است.

منبع: برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مشابه

دکمه بازگشت به بالا