اخبار اجتماعیخبرگزاری تسنیم

تقدیر از ۲۴ معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی باقرزاده، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش، در نشست صمیمانه وزیر آموزش و پرورش با معلمان نمونه کشوری که امروز، شنبه، در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به تحول در فرآیند انتخاب معلمان برگزیده کشور اظهار داشت: از پنج ماه پیش، مسیر تازه‌ای در روند انتخاب معلمان آغاز شد که به‌جای انتخاب صرفاً اداری، بر کشف معلمان و جلب مشارکت جدی آنان و سایر ذی‌نفعان اصلی جریان تعلیم و تربیت متمرکز شد.

وی افزود: برای نخستین‌بار، نظرخواهی از دانش‌آموزان، اولیا، معلمان و سایر همکاران آموزشی و اداری مدارس به‌صورت سازمان‌یافته انجام شد؛ مشارکتی که طی آن، رکورد تاریخی در میزان مشارکت معلمان در این فرآیند شکسته شد. در بیست سال گذشته، چنین مشارکت گسترده‌ای سابقه نداشته است.

باقرزاده ادامه داد: ۵۹۳ هزار و ۴۶۶ معلم واجد شرایط وارد فرآیند ارزیابی شدند. برای ارزیابی دقیق این مجموعه گسترده، کمیته‌های ارزیابی در سطح مدارس با حضور بیش از ۱۷۵ هزار نفر از مدیران، معاونان، نمایندگان اولیا، دانش‌آموزان و راهبران آموزشی تشکیل شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش تصریح کرد: در این فرآیند، بیش از دو میلیون دانش‌آموز از طریق فرم‌های رسمی سامانه‌ای در خصوص معلمان خود اظهار نظر کردند و در مجموع، بیش از ۱۰ میلیون فرم نظرسنجی توسط دانش‌آموزان تکمیل شد، همچنین، ۳۵ هزار معلم نیز درباره همکاران خود نظر دادند که این مشارکت منجر به تکمیل نزدیک به دو میلیون فرم ارزیابی همکارانه شد.

باقرزاده درباره نتایج مرحله نخست بیان کرد: در مرحله مدرسه‌ای، ۴۵ هزار و ۲۴۳ معلم به‌عنوان معلم برگزیده انتخاب شدند. این افراد موظف بودند تدریس عملی ارائه دهند و خدمات، دستاوردها و موقعیت‌های یادگیری ایجادشده را به‌صورت مستند عرضه کنند، در نهایت، ۲۶ هزار و ۵۱۵ نفر وارد مرحله ارزیابی عملی شدند که از این میان، حدود ۲۵۰۰ معلم به‌عنوان «معلمان نمونه در حال اجرا» انتخاب شدند.

وی ادامه داد: افزون بر این معلمان، ۳۵۰۰ نفر از مدیران، معاونان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت و مشاوران نیز از مرحله منطقه به سطح استان راه یافتند. در سطح استان نیز تدریس‌ها و عملکرد این گروه‌ها توسط گروه‌های ارزیابی تخصصی مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

در ادامه، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: در نهایت، ۱۶۰ معلم و ۱۶۰ نفر از اعضای کادر مدرسه در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی، تربیت‌بدنی، ارزیابی عملکرد، حراست و منابع انسانی، توسط اساتید دانشگاهی و تیم داوری وزارت آموزش و پرورش ارزیابی شدند. داوری نهایی در قالب اردویی ۱۰روزه انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این فرآیند، ۵ معلم برگزیده در دوره ابتدایی، ۵ معلم در متوسطه اول، ۵ معلم در متوسطه دوم و ۵ نفر از میان مدیران، معاونان، مشاوران، مربیان تربیتی و مراقبان سلامت به‌عنوان برترین‌های کشور معرفی شدند.
باقرزاده همچنین از انتخاب ۴ معلم از مدارس غیردولتی و معرفی یک مدیر و سه معلم از آموزش‌دهندگان سوادآموزی و بزرگسالان خبر داد.

وی اضافه کرد: هرچند معرفی یکی از مربیان پیش‌دبستانی و مهدهای کودک به‌دلیل محدودیت زمانی میسر نشد، اما بنا به دستور مقام عالی وزارت، پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: در جلسه‌ای چهارساعته با مسئولان، از زحمات و تلاش‌های تمامی معلمان برگزیده قدردانی شد و حضور آنان در جمع معلمان شایسته این سرزمین، افتخاری بزرگ به‌شمار می‌رود.

باقرزاده ابراز کرد: ما در برابر عظمت معلمان احساس کوچکی می‌کنیم و مفتخریم که این حرکت ارزشمند همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مشابه

دکمه بازگشت به بالا