
به گزارش ایتنا و به نقل از الکترک، این تبلیغ تنها یک روز پس از سقوط ۱۵ درصدی ارزش سهام تسلا انجام شد، سهامی که بخش بزرگی از ثروت ایلان ماسک، از حامیان مالی اصلی ترامپ، را تشکیل میدهد.
بررسی موجودی انبار تسلا در آمریکا نشان میدهد که پس از این تبلیغ، تغییر خاصی در میزان فروش ایجاد نشده است. در روز تبلیغ (۱۱ مارس)، موجودی مدلهای مختلف به شرح زیر بود:
مدل سه: ۱۱۳۶ دستگاه
مدل وای: ۲۳۳۲ دستگاه
سایبرتراک: ۱۰۱۰ دستگاه
سه روز بعد (۱۴ مارس)، آمار موجودی چنین تغییری داشت:
مدل ۳: افزایش به ۱۴۳۵ دستگاه
مدل Y: کاهش به ۱۵۰۰ دستگاه
سایبرتراک: تقریباً بدون تغییر (۱۰۰۶ دستگاه)

همچنین بررسی زمان تحویل سفارشهای جدید نیز نشانهای از افزایش چشمگیر تقاضا ندارد. تسلا همچنان میتواند مدل Y نسخه جدید را تا پایان ماه به مشتریان تحویل دهد، که نشاندهنده تقاضای نهچندان قوی برای این خودرو است.
از سوی دیگر، گزارشهایی منتشر شده مبنی بر اینکه ماسک قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار دیگر به کمپین ترامپ کمک کند، که احتمال وجود یک توافق پشت پرده را مطرح کرده است.