ایتناوب و اينترنت

بازطراحی بزرگ نتفلیکس پس از ۱۲ سال؛ تجربه‌ای ساده‌تر، هوشمندانه‌تر و مدرن‌تر

نتفلیکس از طراحی جدید صفحه اصلی نسخه تلویزیونی خود رونمایی کرده است؛ شکلی از طراحی‌ که با هدف بهبود تجربه کاربری، ساده‌سازی رابط کاربری و افزایش تطبیق‌پذیری با سلیقه مخاطبان، طی هفته‌های آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این نخستین بازطراحی اساسی این پلتفرم طی دوازده سال گذشته به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا، در نسخه جدید، دسترسی به محتوا آسان‌تر شده و کاربران می‌توانند با سرعت و دقت بیشتری به گزینه‌های پیشنهادی دست یابند. برجسته‌سازی اطلاعات کلیدی، ارائه میانبرهای کاربردی‌تر و نمایش توصیه‌هایی هوشمندانه‌تر از جمله ویژگی‌های برجسته این به‌روزرسانی به‌شمار می‌روند.

انعطاف‌پذیری بیشتر در تجربه تماشا

نتفلیکس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «اعضای ما در سراسر جهان به‌زودی امکان استفاده از طراحی جدید صفحه اصلی تلویزیون را خواهند داشت.»

یونیس کیم، مدیر ارشد محصولات نتفلیکس، در خصوص اهداف این پروژه عنوان کرد: «در آغاز روند طراحی مجدد، بر آن بودیم تا تجربه‌ای خلق کنیم که نه‌تنها با تنوع گسترده محتوای موجود در نتفلیکس هماهنگ باشد، بلکه به‌شکل انعطاف‌پذیرتری به نیازها و ترجیحات اعضا پاسخ دهد و به بازنمایی بهتر لحظات هیجان‌انگیز کمک کند.»

 

ویژگی‌های کلیدی طراحی جدید

در نسخه جدید، اطلاعات مهم نظیر «پخش نخست در تلویزیون» به‌شکلی برجسته نمایش داده می‌شوند تا کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین، محل قرارگیری دکمه‌های جست‌وجو و منو تغییر یافته و اکنون در بخش بالایی رابط کاربری قرار دارند تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر باشد.

از سوی دیگر، الگوریتم‌های بهینه‌سازی‌شده این پلتفرم با تحلیل خلق‌وخو، رفتار تماشاگر و علایق شخصی، پیشنهادهای محتوایی دقیق‌تری ارائه می‌دهند. افزون بر این، ظاهر رابط کاربری نیز دستخوش تحول شده و طراحی آن مدرن‌تر، شفاف‌تر و هماهنگ با زیبایی‌شناسی روز بازآفرینی شده است.

قابلیت‌های جدید برای کاربران موبایل

نتفلیکس به‌موازات این تغییرات، در حال آزمایش قابلیت‌هایی نوآورانه در اپلیکیشن موبایل خود نیز هست. یکی از این امکانات، موتور جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از زبان طبیعی، محتوای دلخواه خود را جست‌وجو کنند.

ویژگی دیگر، فید ویدیویی عمودی است که به کاربران اجازه می‌دهد کلیپ‌های کوتاهی از فیلم‌ها و سریال‌ها را مشاهده کرده و در صورت تمایل آن‌ها را ذخیره یا با دیگران به اشتراک بگذارند. این قابلیت می‌تواند راهی نوین برای کشف محتوا در فضای موبایل فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مشابه

دکمه بازگشت به بالا