خبرگزاری آناعلم‌وفناوری فناوری‌داخلی

طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا ۳ هزار اسب بخار

طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا ۳ هزار اسب بخار

رئیس جهاددانشگاهی علم و صنعت گفت: اکنون صاحب طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا ۳ هزار اسب بخار هستیم.

ولی االله روشن رئیس جهاددانشگاهی علم و صنعت  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: در حال حاضر دانش فنی طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا ۳ هزار اسب بخار با جدیدترین طراحی سازه‌ دکل حفاری مطابق با استاندارد API توسط جهاددانشگاهی به داخل کشور منتقل و بومی‌سازی شده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت با اشاره به اینکه برپایی اولین دکل حفاری (۷۱ فتح) در منطقه‌ عملیاتی اهواز (میدان منصوری) و انجام تست‌های عملیاتی به‌منظور آغاز عملیات حفاری در سال ۱۳۹۱، ساخت، نصب و راه‌اندازی شد، ادامه داد: دومین دکل حفاری (۷۲ فتح) نیز در سایت بازسازی شماره‌ یک شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۳۹۸ رونمایی شد و در حال حاضر در اهواز در حال حفاری یک چاه اکتشافی قرار گرفته است.

وی در توضیح مشخصات دکل( ۷۳ فتح) و زمان رونمایی از آن گفت: دکل ۷۳ از نوع اسکید و دارای توان ۲۰۰۰ اسب بخار است و سهم ساخت داخل این دکل حفاری خشکی بیش از ۵۰ درصد بوده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت گفت: سازه دکل به همراه سیستم برق، کنترل و تاپ درایو از جمله تجهیزات اصلی این دکل هستند که در داخل کشور ساخته و مونتاژ و راه اندازی شده اند.

وی افزود: ما توان طراحی و ساخت دکل‌های حفاری در خشکی را داریم و در بحث دکل‌های دریا در حوزه برق و کنترل توان بالایی داریم.

وی ادامه داد: همچنین دکل‌های حفاری می‌توانند سازه‌های بزرگ، ساختمان‌ها و تأسیساتی باشند که برای حفاری چاه‌های آب، چاه‌های نفت یا چاه‌های استخراج گاز طبیعی به کار می‌روند. پس از ساخت، نصب و راه‌اندازی دو دکل حفاری(۷۱ و ۷۲ فتح) موردنیاز صنعت نفت ایران توسط متخصصان سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت، دکل( ۷۳ فتح) نیز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در استان البرز برپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مشابه

دکمه بازگشت به بالا