
به گزارش ایتنا و به نقل از TechRadar، در برخی بازارها، از جمله آلمان و نروژ، فروش آن بین ۴۴.۴٪ تا ۷۶.۶٪ کاهش یافته، درحالیکه فروش کلی خودروهای برقی در حال افزایش است. این کاهش تقاضا، هم به انتظار مشتریان برای مدلهای جدید و هم به کاهش علاقه عمومی نسبت به برند تسلا نسبت داده میشود.
افت قیمت خودروهای تسلا در بازار دستدوم نیز چشمگیر است. طبق گزارش فوربس، قیمت مدل Y در آمریکا طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۶۰۰۰ دلار کاهش یافته و اکنون حدود ۳۰۰۰۰ دلار معامله میشود. همچنین مدل ۳ کارکرده با قیمتهایی زیر ۱۵۰۰۰ دلار عرضه میشود که آن را به گزینهای مناسب برای خریداران اولین خودروی برقی تبدیل کرده است. با این حال، کاهش تقاضا باعث شده برخی مالکان حتی نشان برند تسلا را تغییر دهند تا خودروی خود را از این برند متمایز کنند.

با این حال، برخی سرمایهگذاران امیدوارند که مدل بهروزشده Y بتواند وضعیت را بهبود بخشد، زیرا این مدل سهم قابلتوجهی از فروش تسلا را تشکیل میدهد. با این وجود، تنها زمان نشان خواهد داد که آیا مشکلات کنونی تسلا موقتی هستند یا این برند با افت جدی و پایدار مواجه خواهد شد.